Subhanallah

Subhanallah..
Alhamdulillah...
Allahuakhbar....

Bismillah....

Senja suram..
Tiba aku di persisiran pantai,
Ku lihat pasir pantai memutih,
Dalam kelam di hadapan matahari membenam,
Disini aku menelusuri diri,
Mengkaji dan mencari,
Titik noda buku hidup ini,
Kutemui diriku alpa dan lupa,
Sebagai abdi kepada pencipta diri,

Malam tiba,
Bulan berdandan cahaya,
Aku menghampar sejadah tua,
Di tebing ombak bergelora,
Menghadap wajah ke kiblat Tuhan,
Dengan ribuan keinsafan,
Kulayarkan rayuan ke tengah samudera,
Moga dalam penerimaan-NYA,

Kuserahkan jiwa pada sifat Rahim-NYA,
Kembalilah aku ke jalan fitrah,
Tersedar jasadku dalam kelaian sudah,

Sadar diri,
Pernah terlalai dan terleka,
Dari mengunjungi,
Pintu RahmatNya yang terbuka,
Karena terlalu mengikut kata,

Ku coba kembali,
Mengetuk pintu RahmatNya,
Agar wajahku disirami cahaya,
Agar hidupku dilimpahi kurnia,
Melalui pintu RahmatNya....

Aamiin YA ALLAH
Ya Allah maafkan kesalahan hamba hari ini :'( 
Hari ini, hari yang lalu, dan hari yang akan datang.
Semoga aku senantiasa dalam ketaatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Pages