Kelam dalam sinar

BISMILLAH

KELAM DALAM SINAR 

dalam kesamaran bayu...
lembut... menghembus pilu..
suramnya mentari di senja hari...
mengikat kalbu akan satu kasih..
padaMU ya RABBI..
kekalutan jiwa yang mengundang alpa
kuberlari pantas..

Allah ...
bantu aku yang terus berlari...
andaiku tersungkur..
aku kan terus berlari..
demi mengejar satu erti..
Ridhomu itu ku harapkan..

pantas masa berlari..
menangkis segala keresahan jiwa..
andai aku tidak melalui satu detik ketika 
dalam jiwa..
pasti segalanya kan terlepas....
pasti akan terkubur jua..

mengapa?
segalanya yang aku nantikan tidak tercapai
mengapa?
sesuatu pengharapan tidak kunjung sudah?
bisikan itu menyapa..
"dikau bakal bahagia.."
alam menjalani laluan ini..
meskipun suram tanpa terang
inilah jalanmu menuju ke syurga...

Allah..
andainya ini jalanku untuk ke syurga...
maka terangilah jalan itu ya ALLAH...
agar mudah untukku melaluinya...
kerana ku tahu pasti akan ada satu saat kesukaran itu..
asalkan aku ditemani secebis sinarMU,,,
itu lebih berharga dari meraba dalam gelita...

Allah..
terimalah aku...
sebagai hambaMU yang bakal memegang 
panji-panji ISLAM
satu hari nanti...

Hamba Yang Dhoif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Pages